Buzz scholen

4 november 2013 door Lotte de Rooij

Ouders die voor de schoolkeuze van hun kind staan worden vaak geïnformeerd door vrienden, buren en kennissen uit de wijk.  Adviezen uit deze hoek zijn absoluut wenselijk, maar kunnen ook verwarrend of beperkend zijn voor ouders. Want gaan deze adviezen over incidenten of juist over de dagelijkse gang van zaken op school? Voor de keuze over waar je kind de komende jaren zo’n 7.600 uur gaat doorbrengen zijn de ‘normale dagen’ absoluut van groot belang.

Sommige scholen zijn heel sterk in het vertellen over wat ze doen en hoe gezellig de sfeer op school is. Ouders met kinderen op die school kunnen deze positieve buzz versterken en aan familie en vrienden vertellen over de leuke sportdag en de vrolijke Sinterklaasviering op een school. Soms zet iets als een buurtactie voor het goede doel de school in een prachtig daglicht.

Uiteraard is het fantastisch dat de school zijn best doet om een goede naam te krijgen in de buurt, maar zegt het iets over de dagelijkse gang van zaken op school? Soms is er een tijdje een school in de buurt die het ‘helemaal lijkt te zijn’, omdat iedereen het er over heeft. Deze buzz scholen komen en gaan. Uiteindelijk gaat het om de beste keuze voor jouw unieke kind, en daarbij is de klik met het de dagelijkse schoolleven een onmisbare factor om mee te nemen in jouw overwegingen. Kijk hier voor suggesties over goede vragen hierover tijdens het gesprek met de school.