Ik wil meer weten over Een school bij mij in de buurt

Je vindt op internet, in de krant en in schoolgidsen veel informatie over scholen. Maar welke scholen zitten bij jullie in de buurt?

Een school in de buurt is handig. Voor de kinderen is het leuk dat vriendjes en vriendinnetjes van school in dezelfde buurt wonen. Op verschillende websites kun je door je postcode in te vullen direct zien welke scholen er in de buurt zitten.

Hieronder vind je een overzicht van alle websites waar je op deze manier scholen kunt zoeken.

scholenkeuze.nl

Hier vind je uitgebreide informatie over alle basis- en middelbare scholen in Nederland. De informatie is afkomstige van de Nederlandse overheid en het eigen onderzoek onder duizenden ouders. Je kunt snel scholen vergelijken en vindt ook informatie over de omgeving van de school.

www.scholenkeuze.nl

10.000scholen.nl

Hier vind je informatie over alle basis- en middelbare scholen in Nederland. De informatie is afkomstig van de overheid. Je kunt uitgebreide vergelijkingsrapporten downloaden van de scholen die jij interessant vindt.

10.000scholen.nl

schoolwijzer.amsterdam.nl

Op deze website vind je informatie over alle basisscholen in Amsterdam. De website is van de gemeente. Bijzonder zijn de cijfers over de leerwinst in taal en rekenen. Voorheen vond je deze informatie op www.vindeenschool.nl.

www.schoolwijzer.amsterdam.nl

scholenopdekaart.nl

Op deze website vind je informatie over alle basisscholen in Nederland. De website is gemaakt in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Je kunt hier per school informatie vinden en de scholen vergelijken.

www.scholenopdekaart.nl

Ik wil weten meer weten over...

Hoe goed een school is
Wat andere ouders vinden