Sport en Beweging

Hoe belangrijk vind je aandacht voor sport en beweging door een school?

Vraag de directie van de school of hier een speciaal beleid voor is.

Vraag de directie van de school naar het beleid. Vraag docenten naar de praktijk van alle dag.

Dat weet iedere docent. Vraag ook eens of het in de toekomst zo blijft. Op de site van de school vind je vaak uitgebreide verslagen van sportdagen.

Dat weet iedere docent. Voor welke klassen? Tijdens schooltijd of daarbuiten? Vraag ook eens of het in de toekomst zo blijft.

Vraag het een van docenten. Is er een gymlokaal, zijn er sportdagen, worden er buitenschoolse sportactiviteiten georganiseerd?

Alle docenten weten dit. Om gymnastiekles te mogen geven hebben docenten een speciale bevoegdheid nodig, dus hoe minder docenten deze bevoegdheid hebben, hoe belangrijker een aparte gymnastiekdocent.

Dit kan nog wel eens verschillen per docent. Vraag het meerdere docenten of ouders.

Het beste kun je zelf goed rondkijken naar de mogelijkheden voor de kinderen. Tijdens een van de pauzes krijg je de beste indruk.

Terug naar onderwerpen overzicht