Ik wil meer weten over Hoe goed een school is

Natuurlijk is de kwaliteit van de school van je kind belangrijk. Maar wat is een goede school eigenlijk? En wat is de beste school voor jouw kind?

De cito-score van een school of het oordeel van de Onderwijsinspectie geven een beperkt beeld van de kwaliteit van een school. Er is veel meer informatie waar je naar kunt kijken. Want wat voor het ene kind goed is, is juist voor een ander kind niet het beste.

Door veel informatie te bekijken, kun je het beste bepalen welke school geschikt is voor jouw kind. Daar gaat het uiteindelijk om. Daarom vind je hier een overzicht van handige websites die veel informatie geven over (de kwaliteit van) scholen.

10.000scholen.nl

Hier vind je informatie over alle basis- en middelbare scholen in Nederland. De informatie is afkomstig van de overheid. Je kunt uitgebreide vergelijkingsrapporten downloaden van de scholen die jij interessant vindt.

10.000scholen.nl

scholenkeuze.nl

Hier vind je uitgebreide informatie over alle basis- en middelbare scholen in Nederland. De informatie is afkomstige van de Nederlandse overheid en het eigen onderzoek onder duizenden ouders. Je kunt snel scholen vergelijken en vindt ook informatie over de omgeving van de school.

www.scholenkeuze.nl

scholenopdekaart.nl

Op deze website vind je informatie over alle basisscholen in Nederland. De website is gemaakt in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Je kunt hier per school informatie vinden. Vergelijken is niet mogelijk.

www.scholenopdekaart.nl

schoolwijzer.amsterdam.nl

Op deze website vind je informatie over alle basisscholen in Amsterdam. De website is van de gemeente. Bijzonder zijn de cijfers over de leerwinst in taal en rekenen. Voorheen vond je deze informatie op www.vindeenschool.nl.

www.schoolwijzer.amsterdam.nl

OCO

Wanneer je door alle informatie niet meer weet waar je naar moet kijken kun je contact opnemen met OCO.
OCO informeert, adviseert en verbindt ouders van Amsterdamse leerlingen. Voor vragen over Amsterdamse basis- en middelbare scholen, regelgeving en onderwijs in het algemeen ben je bij OCO aan het goede adres.

Bekijk de website, bel OCO op (020) 330 63 20 of mail naar info@onderwijsconsument.nl.

www.onderwijsconsument.nl

Ik wil weten meer weten over...

Een school bij mij in de buurt
Wat andere ouders vinden