Naar school

Als je een keuze hebt gemaakt, dan kan je je kind inschrijven. Hoe en wanneer dat moet, verschilt per school. Je kunt dus ook het beste even informeren bij een school.

Tijdens een open dag vertelt een school daar vast iets over, anders kun je er naar vragen. Je kunt ook op de website van school kijken, of bel de school op. Alle contactgegevens van scholen in Amsterdam vind je in ons overzicht van Amsterdamse scholen. Wil je meer weten: op de website van de Amsterdamse Onderwijs Consumenten Organisatie staat een uitleg over de aanmeldprocedure voor basisscholen. Daar vind je ook uitleg over het postcodegebied, of wat je kunt doen als je geen plek kunt krijgen.

Als je naar een open dag gaat of contact zoekt met een school, vergeet dan niet een vragenlijst samen te stellen om de voor jou belangrijke antwoorden te krijgen.