De docenten

Uit hoeveel mannelijk en vrouwelijke docenten bestaat de school? Wat is de gemiddelde leeftijd?

Deze vraag kun je het beste stellen aan iemand uit de directie van de school. Raadpleeg ook een van de docenten. Pas op voor conclusies vanuit een enkel voorbeeld.

Het is moeilijk om een concreet antwoord op deze vraag te vinden. De leiding van de school zal er best iets over willen vertellen, maar objectieve, vergelijkbare cijfers zijn waarschijnlijk niet beschikbaar.

Deze vraag kun je het beste vragen aan meerdere docenten op de school. Beperk je niet tot de mening van een enkele docent. En neem ook eens een kijkje in de docentenkamer.

De verhouding tussen het aantal docenten en andere medewerkers, waaronder de leiding, kun je vinden op 10.000scholen.nl. Wil je specifiek weten hoeveel personen leiding geven op de school, vraag het dan de directie.

Op 10.000scholen.nl vind je tal van feiten over alle basisscholen in het land. Zo ook over dit onderwerp. Natuurlijk kun je het ook vragen aan de directie van de school.

Terug naar onderwerpen overzicht